Warunki rozwoju dziecka małego
Tekst: Bożena Jakubowska - Wilczyńska W Polsce brakuje świadomości, że edukacja wczesnodziecięca (dotycząca dzieci od urodzenia do...
LogoSensoryka©
Zabawy oparte na angażowaniu zmysłów, małej motoryki oraz aparatu mowy Malucha. Zabawy sensoryczne wzbogacamy o wyrażenia dźwiękonaśladowcze, wierszyk, piosenkę, rymowankę, wyciszanki.
Smyko-Multisensoryka®
Zabawy rozwojowe- wspierają całościowy rozwój dziecka (procesy integracji sensorycznej) Profilaktyczne- zapobiegają powstaniu deficytów sensorycznych - związanych z tzw, deprywacją sensoryczną (zbyt małą ilością bodźców potrzebnych do prawidłowego rozwoju)
Edukacyjne- rodzice i opiekunowie dowiadują się w jaki sposób prawidłowo stymulować zmysły maluszka poprzez proste aktywności i zabawę - dzieci mają możliwość swobodnie eksplorować i kreować rzeczywistość
Zabawy te nastawione są na proces (a nie na efekt)- na zajęciach najważniejsze są doświadczenie, eksplorowanie, radość z bycia razem. Szczególny nacisk będzie położony na wzmocnienie relacji rodziców z dzieckiem.
Fikaj, Brykaj
Zabawy z terapeutycznymi klockami bObles. Zabawy ruchowe ogólnorozwojowe Brykaj, Fikaj! to podstawowe ćwiczenia z dużą ilością gier i zabaw ruchowych, torów przeszkód oraz ćwiczeń kształtujących koordynację ruchową. Dzieci są uczone umiejętności utrzymywania równowagi, nawyków bezpiecznego poruszania i przemieszczania się, bezpiecznego upadania. Do zabaw wykorzystane są klocki terapeutyczne bObles, bączek , pianki i kształtki rehabilitacyjne, walec, kołyska, beczka, piłki rehabilitacyjne i drobny sprzęt sportowy.
Poniedziałek - piątek
I grupa godz. 10:00-13:00
II grupa godz. 14:00-17:00
Spotkania adaptacyjne dzielimy na trzy fazy:
rodzic aktywnie uczestniczy w zajęciach. Dziecko oswaja się z nowym miejscem i wychowawcą małego dziecka.
rodzic stopniowo się wycofuje. Czas zabawy dziecka to czas wolny dla rodzica.
rodzic pozostawia swoje dziecko wyłącznie z wychowawcą grupy
Zajęcia prowadzone są w formie zabaw z elementami edukacyjnymi na podstawie programu "Trampolina dla Najmłodszych" z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka. Mama, tata, babcia czy niania, którzy towarzyszą dziecku ma okazję rozmów z innymi rodzicami i możliwość wymiany doświadczeń.
Weronika Sherborne bazując na stwierdzeniu, że rozwój ruchowy jest podstawą rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego wypracowała w latach 60 Metodę Ruchu Rozwijającego mającą zastosowanie zarówno we wspomaganiu prawidłowego rozwoju dzieci jak i w korygowaniu jego zaburzeń. Metoda ta stosowana powszechnie także dzisiaj wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, które zaspokajane są w kontakcie z osobą dorosłą podczas baraszkowania. Proponowane zajęcia są realizowane w atmosferze zabawy. Rozwijają w dziecku naturalność, aktywność, spontaniczność i zainteresowanie otoczeniem. sprzętu pozwalającego w pozytywny sposób rozładować emocje: wyzłoszczacz, mata do wytupywania złości, karty emocji, poduszeczki z emocjami, worek do boksowania, mata z emocjami. Podczas zajęć przekażemy wiedzę praktyczną jak w domu zorganizować miejsca do wyciszenia i jak w domu wykonać pomoce służące pozytywnemu rozładowaniu emocji.
Zapisy: nr tel. 789 100 180
Zasady obowiązujące na zajęciach